Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πιο χαρισματικός ροκ τραγουδιστής όλων των εποχών
ο Freddie Mercury.
(5 Σεπτεμβρίου 1946 – 24 Νοεμβρίου 1991)
Είχε μία από τις πιο αναγνωρίσιμες και μαγευτικές φωνές όλων των εποχών. Τι έκανε όμως την φωνή του Φρέντι Μέρκιουρι τόσο μοναδική;
Ερευνητές από την Τσεχία, την Αυστρία και τη Σουηδία, διεξήγαγαν μια έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2016 στο Logopedics Phoniatrics Vocology, και αποκάλυψαν πως παρόλο που ο Freddie Mercury θεωρούταν τενόρος, το fach της φωνής του ήταν πιο κοντά σε λυρικό βαρύτονο.
Οι ερευνητές που συμμετείχαν στην έρευνα ανέλυσαν τραγούδια από το δίσκο «Freddie Mercury: The Solo Collection» καθώς και 23 ηχογραφήσεις των Queen που είναι διαθέσιμες στο εμπόριο. Επίσης, χρησιμοποίησαν μια ενδοσκοπική κάμερα στο εσωτερικό του λαιμού ενός ροκ τραγουδιστή, από τον οποίο ζήτησαν να υποδυθεί τη φωνή του Mercury, ώστε να εξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο δονούνταν οι φωνητικές χορδές του.
Οι φωνητικές χορδές του Mercury ήταν πολύ πιο γρήγορες συγκριτικά με αυτές άλλων τραγουδιστών και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να επεκτείνεται ακόμη περισσότερο η φωνή του, όπως αναφέρει το Unilad.. Ενώ ένα τυπικό vibrato κινείται μεταξύ 5.4 Hz και 6.9 Hz,του Mercury ήταν 7.04 Hz. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να φανερώνεται μια μεγάλη γκάμα φωνητικών ικανοτήτων του και για αυτό το λόγο μπορούσε να ερμηνεύσει μέχρι και κομμάτια της όπερας.
Οι συγγραφείς της μελέτης προσπάθησαν να αναπαράγουν τον τρόπο με τον οποίο ο τραγουδιστής των Queen, μέσω της εκκεντρικής και εντυπωσιακής περσόνας του επί σκηνής, εξωθούσε το φωνητικό του σύστημα στα άκρα. Αυτό που ανακάλυψαν ήταν το ενδιαφέρον φυσικό φαινόμενο της «υποαρμονικής δόνησης» που απαντά επίσης στους παραδοσιακούς τραγουδιστές της περιοχής Τίβα της Σιβηρίας. Σε αυτή τη μέθοδο παραγωγής της φωνής, δεν δονούνται μόνο οι φωνητικές χορδές αλλά και οι πτυχές στο σακοειδές τμήμα του οισοφάγου, οι οποίες δεν χρησιμοποιούνται συνήθως ούτε στην ομιλία αλλά ούτε και στο τραγούδι.
Οι επιστήμονες εντόπισαν αυτήν την τεχνική παραγωγής της φωνής στο τραγούδι του Mercury και ιδιαίτερα στα σημεία όπου έκανε το διάσημο «μουγκρητό» του. Με αυτόν τον τρόπο, ο μοναδικός τραγουδιστής δημιουργούσε την εντύπωση «ενός συστήματος παραγωγής ήχου που φτάνει στα όριά του», παρά το γεγονός ότι η φωνή του έβγαινε αβίαστα.
Πηγή : <Logopedics Phoniatrics Vocology>
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.3109/14015439.2016.1156737?scroll=top&needAccess=true
Αφήστε ένα σχόλιο
You must be logged in to post a comment.